Wydawnictwo Do

Marek Ryćko

Ostatnio wydane
Książki
Zapiski książkoroba
Piotrków nie tylko Trybunalski
Cytryna
Spis treści
Autor
Recenzja
Ile kosztuje fotel burmistrza?
Największe miłości świata
Zbyt duża różnica płci...
SMS – Słowa Mają Siłę
Pani Magdo pani pierwszej to powiem...
Autorzy
Nasza firma
Informacje dla przyszłych Autorów

Wydawnictwo Do
Marek Ryćko
telefon: (0 22) 824 05 07
faks: (0 22) 824 05 02
e-mail: do@do.com.pl

Ostatnia aktualizacja:
29 listopada 2006 r.
godzina: 12:31

Zgodność ze standardami:

XHTML 1.0   CSS 2.1
 

Człowiek i jego znaki

 

Człowiek i jego znaki

autor: Adrian Frutiger
data wydania: kwiecień 2005 r.

Miło nam zawiadomić, że ukazało się długo oczekiwane drugie wydanie książki Adriana Frutigera „Człowiek i jego znaki”.

Książkę można kupić w sprzedaży wysyłkowej w Wydawnictwie Do. Egzemplarz książki kosztuje 49 złotych. Zakupu można dokonać poprzez przedpłatę na konto Wydawnictwa Do lub za zaliczeniem pocztowym. Książki są wysyłane listem poleconym lub paczką, zależnie od liczby zamówionych egzemplarzy.

W przypadku zakupu poprzez przedpłatę na konto lub w przypadku zakupu co najmniej dwóch egzemplarzy – koszty przesyłki ponosi Wydawnictwo Do. W przypadku zakupu jednego egzemplarza za zaliczeniem pocztowym, do ceny książki doliczana jest kwota 10 złotych, która pokrywa część kosztów przesyłki.

Osoby i instytucje zainteresowane zakupem prosimy o zgłoszenie mailem z określeniem liczby książek oraz formy zakupu (przedpłata lub za zaliczeniem pocztowym). Nasz adres: do@do.com.pl. Zainteresowanym wyślemy numer konta i ewentualnie inne niezbędne informacje.

Zapraszamy serdecznie! :-)

Informacje o książce

Książka Adriana Frutigera „Człowiek i jego znaki” to kompendium wiedzy na temat formy i znaczenia znaku graficznego, symbolu oraz pisma w kontekście historycznym, kulturowym oraz psychologicznym.

Historia podstawowych form graficznych, które tworzyli ludzie różnych kultur – od epoki kamienia do współczesności. Uporządkowana i usystematyzowana wiedza o twórczym powstawaniu piktogramów, znaków-symboli, znaków-sygnałów oraz pisma. Omówienie znaków literowych, refleksja nad czytelnością i siłą oddziaływania znaków, nad komunikacją wizualną oraz zagadnienia tworzenia odmian krojów pisma. A wszystko to w połączeniu z tłem historycznym, studium kulturowym oraz psychologicznym oddziaływaniem znaków na człowieka i ich mocą wizualną daje nową jakość spojrzenia na omawiane zagadnienia.

Teoria jest doskonale ilustrowana rysunkami, książka napisana zwięźle i oszczędnie, z przejrzystym układem treści.

To pierwsza tego typu pozycja w Polsce przedstawiająca powyższy krąg tematyczny. W Europie doczekała się wydań w języku niemieckim, francuskim, angielskim oraz hiszpańskim.

„Człowiek i jego znaki” to synteza wiedzy przydatna dla szerokiego kręgu odbiorców – studentów oraz fachowców: grafików, poligrafów, wydawców, architektów, specjalistów od reklamy, psychologów i teoretyków komunikacji, socjologów, historyków, historyków sztuki, kulturoznawców, etnologów oraz religioznawców.

Współwydawcą książki jest Wydawnictwo Optima.